تاریخ: ۳۱ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۲۳
بازدید: ۱۰۱
کد خبر: ۳۱۱۳۹۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
تحلیل بازار فلزات اساسی؛

ادامه روند اصلاحی مس در بازار‌های جهانی| کاهش تقاضا در چین و اروپا همچنان ادامه دارد

‌می‌متالز - در پی انتشار آمار نه چندان امیدوار کننده از رشد اقتصادی چین برای ماه ژوئن، قیمت جهانی مس بار دیگر با اصلاح مواجه شده و با ۰.۴۲ درصد کاهش به ۸۳۸۲ دلار در هر تن رسید.

به گزارش می‌متالز، ین در حالیست که دولت چین اخیرا بار دیگر با انتشار بیانیه‌ای بر لزوم اسفاده بیشتر از خودرو‌ها و موتور سیکلت‌های الکتریک که فلز مس یکی از عناصر حیاتی در ساخت آن‌ها محسوب می‌شود، تاکید کرده است.

«دن اسمیت» کارشناس ارشد بازار فلزات معتقد است که علیرغم هدفگذاری دولت چین در بسیاری از زمینه‌ها از جمله تولید بیشتر خودرو‌های الکتریکی، روند رشد اقتصادی این کشور نشان می‌دهد که بسیاری از این سیاست‌ها تاکنون عملیاتی نشده اند. همین امر نیز موجب کاهش تقاضا از سوی شرکت‌های چینی و در نتیجه کاهش قیمت جهانی مس شده است.

به گفته اسمیت، از سوی دیگر، شرکت‌های اروپایی نیز وضعیتی بهتر از چین نداشته و شاخص تولید آن‌ها روندی کاهشی دارد. وی همچنین پیش بینی کرد که روند کاهشی تقاضای اروپا برای فلزات اساسی طی ماه‌های آتی نیز ادامه داشته باشد.

همچنین موسسه مالی «جیرویی» نیز در گزارشی می‌نویسد که فلز مس در بازار چین کاملا در حاشیه قرار گرفته و همین امر، ریسک سرمایه گذاری بر روی این فلز مهم را افزایش داده است.

منبع: تحلیل بازار

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده